Primácká doktorka Cajthamlová hrozí tlouštíkovi nad stolem
 plným uzenin, knedlíků, omáček, hranolek, sladkostí a cocacoly, načež jej
 odvede k tabuli zdraví, krásy a síly. Tlouštík se děsí, co že to všechno
 nespořádá a dušuje se, že při pohledu na všechny ty dobroty se mu najednou
 zvedá žaludek. Nad mrkví s bílým jogurtem se jen nesměle uculuje, přičemž
 v očích se mu zračí hrůza zakrývaná nezdolným odhodláním zhubnout. 
 Také vy cítíte potřebu pár kilo shodit. A i když si vedle
 obézního pána nebo paní v televizi připadáte málem jako řecký ideál krásy
 a v klidu dojíte napečenou buchtu, při nejbližší návštěvě obchodu
 pošilháváte po sýrech se sníženým obsahem tuku, tmavém chlebu a čisté vodě.
 Vzpomenete si, že „jste to, co jíte“ a rázem vám tlačenka v košíku nahání
 hrůzu. Se sebezapřením odvracíte pohled od tatarky a místo kávy koupíte zelený
 čaj. Připlatíte pár korun za biovýrobky a jste potěšeni, že vaše tělo nedostane
 pravidelnou dávku chemikálií. Vyzkoušíte Floru Light, protože chcete „milovat
 své srdce“. Vše završíte kopou cereálií místo chipsů a jdete s pocitem nově
 objeveného domů. Hltáte další rady doktorky Cajthamlové, aby jste věděli, co
 ještě děláte špatně a s napětím sledujete medializované hubnutí Petra
 Novotného. 
 A výrobci reagují. Tatarka Helmans  je opatřena logem „vím, co jím“ a ujištěním,
 že obsahuje přesný a vyvážený poměr živin. Ve velkém se objevují reklamní
 kampaně ujišťující, že jejich výrobky jsou nejen dobré, ale i nízkokalorické.
 Bonbony s nula procenty tuku, minerálky bez cukru. McDonald rodiče
 informuje, že HappyMeal je pro jejich děti nejlepší a nejvyváženější možnost
 obědu. Najednou vám chleba s paštikou připadá jako společensky neúnosná
 svačina. Současný člověk je plný zdraví, štíhlý a fit. Nepodlehli
 jste tak trochu?
 Odpadky zamořují planetu, tuny plastů jsou symboly naší doby. Ale
 plýtvání a bezohlednosti k přírodě zvoní umíráček. EU se zasazuje o
 snížení emisí a po běžném, uvědomělém a moderním občanovi
 se vyžaduje třídit odpad, chodit pěšky a šetřit energií. Hypermarkety,
 zdroje
 igelitových tašek a plastových obalů, mohou vypadat jako zrozenci zla.
 Není
 tomu tak dávno, co Tesco po vzoru západních zemí reagovalo Eko taškami.
 Jedna za
 čtyřicet korun, při zničení dostanete další zdarma. Jestli může mít
 tento
 systém pozitivní dopad mi není jasné. Dále bez zeptání dostáváte zdarma
 obyčejné igelitky. Nebylo by lepší za ně platit? Ono vypláznout každý
 nákup
 dvacet korun jen za tašky, zvlášť máte-li jich doma plný šuplík, je k
 peněžence
 velmi nešetrné. A k ničemu není člověk tak šetrný jako k vlastním
 penězům.
 Obchodním řetězcům,výrobcům,reklamě a médiím prostě nezbývá nic jiného
 než gratulovat.
 Nejenže hbitě následují nový trend "v zdravém těle zdravý duch, snaž se
 ať máš čistý vzduch". Živí jej a on na oplátku živí je.